fbpx Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w sferze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego oraz nabór kandydatów do składu komisji opiniującej oferty w przedmiotowym konkursie | Wydział Rolnictwa i Rybactwa

Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w sferze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego oraz nabór kandydatów do składu komisji opiniującej oferty w przedmiotowym konkursie

06 cze 2023 8:56 Autor: dkowalewski@UMWZP.LOCAL
Zdjęcie przedstawia kolorowe logo Pomorza Zachodniego

Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w sferze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego oraz nabór kandydatów do składu komisji opiniującej oferty w przedmiotowym konkursie.


Dział I
Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych, przeznaczonych na jego realizację w danym postępowaniu konkursowym oraz termin jego realizacji.

1. Zlecenie realizacji zadania nastąpi w formie powierzenia wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji.

2. Rodzaj zadania oraz kwota przeznaczona na jego realizację.
„Utrzymanie zdrowotności oraz liczebności rodzin pszczelich na terenie województwa zachodniopomorskiego poprzez zakup karmy z dodatkami prebiotycznymi” 
Łącznie na realizację zadania w niniejszym konkursie przeznacza się kwotę w wysokości 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100).

3. Termin realizacji zadania:
Zadanie powinno być realizowane od 30.06.2023 r. do 15.12.2023 r.

(Wskazując termin realizacji zadania należy uwzględnić czas niezbędny do jego przygotowania, przeprowadzenia
i zakończenia.. W terminie realizacji zadania nie uwzględniamy czasu na sporządzenie końcowego sprawozdania – zgodnie z obowiązującym prawem jest to 30 dni po zakończeniu realizacji zadania).

4. Szczegółowe informacje/warunki dotyczące realizacji zadania przedstawia poniższa tabela
1) Opis zadania (cele/działania):
Zakup karmy z dodatkami prebiotycznymi dla pszczół, ma zapobiegać degradacji rodzin pszczelich powodowanej długotrwałym brakiem dopływu pokarmu naturalnego. Długotrwały brak pokarmu naturalnego to jego niedostateczność przez 2-3 tygodnie, co może doprowadzić do pogorszenia kondycji pszczoły bądź nawet jej śmierci głodowej. Brak pokarmu może być spowodowany np.: suszą czy też długotrwałymi opadami, a karmienie pszczół to jedyny sposób na przeciwdziałanie konsekwencjom ich niedożywienia. Proces karmienia nie tylko pozytywnie oddziałuje na pszczoły, ale także minimalizuje ich straty energetyczne, zmniejsza ryzyko zakażenia pasożytami, przyspiesza rozwój młodych rodzin, stymuluje czerwienie i opóźnia proces starzenia się pszczół. Dobrze odżywione pszczoły są odporne na większość patogenów i mniej podatne na rabunek i nastroje rojowe.
Zadanie powinno uwzględniać formy wsparcia dla jak największej liczby pszczelarzy  oraz sposób dystrybucji karmy. Ponadto  zadanie powinno być realizowane  z zachowaniem  równego traktowania potencjalnych beneficjentów. Powinny być zdefiniowane jednolite zasady i wymagania dla wszystkich pszczelarzy niezależnie od tego czy są zrzeszeni w związki branżowe czy nie (formularze/deklaracje itp.) oraz powinien być zapewniony równy dostęp do informacji.
W danym postępowaniu konkursowym wymagane jest:
a) Opracowanie zasad/regulaminu udziału w projekcie pszczelarzy zachowując ich równe traktowanie oraz przejrzystość procedury, która powinna zawierać w szczególności:
- jednolite wymagania dla pszczelarzy w zakresie dokumentów udziału w projekcie,
- zdefiniowanie jednolitych/spójnych terminów (w zakresie potwierdzenia rodzin pszczelich),
- dokumentowanie terminowości wpływu deklaracji udziału w projekcie,


b)  Dwuetapowe promowanie projektu:

I etap ( promowanie projektu przed naborem deklaracji) tj. w  okresie od momentu podpisania umowy z województwem do dnia zakończenia naboru składania deklaracji udziału w projekcie przez pszczelarzy, z zachowaniem co najmniej 14 dni na promocję projektu przed rozpoczęciem naboru deklaracji udziału w projekcie.

       II etap - promocja realizowanego projektu.

2) Odbiorcy zadania: Zadanie kierowane jest do wszystkich pszczelarzy mających pasieki na terenie województwa zachodniopomorskiego, niezależnie od tego czy są zrzeszeni w związki.
3) Zadanie powinno być wykonane w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
4) Ograniczenia dotyczące ilości składnych ofert: brak ograniczeń.
5) Ograniczenia dotyczące wnioskowanych kwot dotacji: brak ograniczeń.
6) Ograniczenia wydatków pokrytych z dotacji:
W ramach dotacji można przeznaczyć kwotę:

a) do 3 % czyli do 9 000,00 zł w szczególności na:
- wynagrodzenie osoby zajmującej się obsługą merytoryczną, finansowo - księgową zadania
(w tym zatrudnionej przez podmiot składający ofertę),
- koszty administracyjno-biurowe  (np. koszty przesyłek pocztowych, papier),
- koszty transportu związane z realizacją zadania,

b) do 1 % czyli  do 3 000,00 zł  na promocję projektu z przeznaczeniem na:
- materiały informacyjne np. filmik promocyjny, zdjęcia, plakaty, ulotki, gadżety (np. długopis, notes, breloczek itp.)
7) Zaangażowanie w realizację zadania wkładu osobowego lub/i rzeczowego:
W danym postępowaniu konkursowym nie jest wymagany wkład osobowy i rzeczowy.

Zaangażowanie w realizację zadania wkładu rzeczowego i/lub osobowego wymaga wyceny
i ujęcia w kosztorysie. W przypadku braku wyceny będzie uznany jako nie poniesiony.
8) Organizacja pozarządowa, realizując zadania finansowane z udziałem środków publicznych, zobowiązana jest stosować się do zasad związanych z zapewnianiem dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi  z art. 4 ust. 3 i ust. 4 oraz art. 5 ust. 1 i ust. 2 ustawy
z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(Dz.U. z 2022 r., poz. 2240 ze zm.).

Dostępność musi być zapewniona co najmniej w zakresie minimalnych wymagań określonych
w  art. 6 ww. ustawy. Obowiązek zapewnienia dostępności dotyczy proponowanego do realizacji zadania przedstawionego w ofercie składanej w ramach przedmiotowego konkursu.

W wypadku braku obiektywnych możliwości zapewnienia dostępności, wynikających np. z powodów technicznych, obligatoryjnym staje się  zapewnienie odbiorcom realizowanych zadań ze szczególnymi potrzebami dostępu alternatywnego,  którym mowa w art. 7 ww. ustawy.
W związku z powyższym, wymagane jest wskazanie w składanej ofercie realizacji zadania publicznego, w jaki sposób zapewniona będzie realizacja wymagań z art. 6 ustawy - adekwatnych do realizacji danego zadania.

Informacje o sposobie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania przedstawionego w ofercie w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno-informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego, oferent powinien wskazać
w sekcji VI oferty –  Inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty.

Brak wskazania w ofercie informacji o dostępności stanowić będzie błąd formalny, niepodlegający uzupełnieniu.

W przypadku konieczności zastosowania dostępu alternatywnego, należy go szczegółowo opisać oraz uzasadnić zastosowane rozwiązanie.
Organizacja pozarządowa, planując realizację zadania publicznego, powinna oszacować z należytą starannością całkowity koszt jego realizacji z ew. uwzględnieniem nakładów z tytułu zapewnienia dostępności (np. z tytułu konieczności najmu pomieszczeń  wolnych od barier poziomych i pionowych,
w których realizowane będzie zadanie publiczne, instalacji urządzeń, których celem jest wspomaganie słyszenia lub zapewnienia innego sposobu komunikacji, konieczności zapewnienia wsparcia innej osoby, opracowywania treści cyfrowych w ramach zadania i podlegających publikacji np. dokumenty rekrutacyjne, filmy dostępne cyfrowo).


Dział II
Zasady przyznawania dotacji

1. Postępowanie konkursowe zostanie przeprowadzone z uwzględnieniem zasad określonych
w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023 r. poz. 571).
2. O przyznanie finansowania w ramach otwartego konkursu ofert mogą ubiegać się organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ww. ustawy – realizujące zadania statutowe
w sferze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego na terenie Województwa Zachodniopomorskiego (zwanego dalej oferentem).

3. Warunkiem ubiegania się o finansowanie realizacji zadania publicznego przez oferenta jest złożenie formularza ofertowego, zgodnego z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U., poz. 2057) – na zasadach wskazanych w Dziale IV pn. Składanie ofert - ogłoszenia konkursowego.
4. Warunkiem przyznania dotacji jest:
1) spełnienie wymagań formalnych,
2) uzyskanie w ocenie merytorycznej co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów.
5. Rekomendacja przyznania dotacji przez Zarząd Województwa powinna  uwzględniać  wielkość środków finansowych o których mowa w Dziale I ust. 2 zaplanowanych w budżecie na realizację zadań oraz  okoliczność czy oferta spełnia jednocześnie warunki wskazane w ogłoszeniu i uzyskuje największą liczbę punktów w ocenie merytorycznej.
6. Największe szanse na przyznanie dotacji mają oferenci, których oferta spełni jednocześnie warunki wskazane w ogłoszeniu i uzyska największą liczbę punktów w ocenie merytorycznej.
7. Przy składaniu formularza ofertowego wymagane jest złożenie w generatorze –Witkac.pl następujących załączników:
1) Potwierdzenie złożenia oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia,
2) Aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji świadczący
w szczególności o zakresie działalności oferenta i osobach uprawnionych do reprezentacji tj.:
a) w przypadku fundacji i stowarzyszeń - odpis z Krajowego Rejestru Sądowego,
b) w przypadku pozostałych oferentów — inne dokumenty właściwe dla oferenta,
(UWAGA: w przypadku gdy oferent jest wpisany do KRS - jest zwolniony z przedkładania dokumentu)
3) W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji oferentów składających ofertę wspólną, niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta (-ów),
4) Oświadczenia że:
a) w odniesieniu do oferenta nie jest prowadzone postępowanie egzekucyjne na podstawie przepisów prawa cywilnego lub administracyjnego,
b) w stosunku do oferenta nie zostało wszczęte postępowanie odpowiednich organów w związku
z możliwością popełnienia przestępstwa, związanego z prowadzoną działalnością,
c) oferent nie działa w celu osiągnięcia zysku.
WW. oświadczenia są składane przy ofercie zgodnie z Załącznikiem nr 2 do ogłoszenia.
5) W  przypadku złożenia oferty wspólnej:
a) oferenci zobowiązani są do przedłożenia umowy określającej zakres ich świadczeń składających się na realizację zadania publicznego,
b)   do oferty należy podać  informację odpowiednią do liczby oferentów składających ofertę: część II formularza oferty „Dane oferentów”, cześć V.C „podział kosztów realizacji zadania pomiędzy oferentów” oraz część VI „Inne informacje”, które powinny zawierać działania, w ramach realizacji zadania publicznego, które będą wykonywać poszczególni oferenci oraz sposób ich reprezentacji wobec organu administracji publicznej.
c) każdy z oferentów przy ofercie wspólnej zobowiązany jest do złożenia załączników wymienionych w ust. 7,
6) Zasady/Regulamin naboru pszczelarzy do udziału w zadaniu.
8. W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty w ramach jednego konkursu dopuszcza się załączenie jednego kompletu załączników o których mowa w ust. 7, z zastrzeżeniem potwierdzenia złożenia oferty, które musi być złożone do każdej oferty oraz umowy określającej zakres świadczeń składających się na realizację zadania publicznego przy złożeniu oferty wspólnej.
9. Załączniki do oferty składane są w generatorze w formie skanu.
10. Wymagania w stosunku do składanych ofert:
1) Oferta powinna być:
a) wypełniona w każdym polu, a jeżeli wypełnienie nie dotyczy oferenta, należy wpisać „nie dotyczy”,
b) złożona przez osoby uprawnione do reprezentowania oferenta (osobę upoważnioną lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta) zgodnie z uprawnieniem wskazanym w KRS lub innym dokumencie (upoważnienie, pełnomocnictwo),
c) podpisana tj. podpisu wymaga potwierdzenie złożenia oferty według wzoru stanowiące załącznik nr 1 do ogłoszenia, w sposób czytelny lub zaopatrzona w pieczęcie imienne, które umożliwią identyfikację osób składających ofertę, (podpisanie potwierdzenia świadczy o podpisaniu oferty).
2) Do oferty powinny być załączone załączniki, o których mowa w ust. 7.
11. Zasady uzupełniania ofert
1) Oferenci, których oferty będą posiadały braki formalne z zastrzeżeniem ofert o których mowa w ust. 12, zostaną wezwani do ich uzupełnienia w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia doręczenia wezwania.
2) Wezwanie do uzupełnienia ofert będzie przekazane przez generator.
3) Oferty posiadające nieusunięte braki formalne po upływie terminu na ich uzupełnienie oraz uzupełnione po wskazanym terminie lub w zakresie niezgodnym z wezwaniem do uzupełnienia - pozostają bez rozpatrzenia.
4) O terminie uzupełniania ofert decyduje data wpływu uzupełnienia do Urzędu poprzez generator.
12. Oferty podlegające odrzuceniu bez możliwości ich uzupełnienia to oferty:
1) złożone poza generatorem,
2) złożone po terminie,
3) które nie zostały podpisane (złożone bez podpisanego potwierdzenia złożenia oferty, zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli),
4) które dotyczą zadania,  nie objętego działalnością statutową podmiotu składającego ofertę,
5) złożone przez nieuprawniony podmiot,
6) skierowane do innej grupy adresatów, niż wskazuje treść ogłoszenia konkursowego.
7) które nie zawierają informacji o sposobie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
13. Uzupełnieniu podlegają oferty w szczególności niespójne pod względem zapisów/wymagające wyjaśnień w szczególności, o których mowa  w ust. 12 pkt 7.
14. Kwalifikowalność wydatków
1) Termin poniesienia wydatków ustala się:
a) dla środków pochodzących z dotacji: w terminie realizacji zadania, po zawarciu umowy, maksymalnie do 14 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku w którym realizowane jest zadanie,
w przypadku zadania realizowanego za granicą: w terminie realizacji zadania, po zawarciu umowy, maksymalnie do 21 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku
w którym realizowane jest zadanie.
b) dla innych środków finansowych: w terminie realizacji zadania, wskazanym przez Oferenta
w ofercie, maksymalnie do 14 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku w którym realizowane jest zadanie,

w przypadku zadania realizowanego za granicą: w terminie realizacji zadania, wskazanym przez Oferenta w ofercie, maksymalnie do 21 dni po jego zakończeniu, nie później jednak niż do 31 grudnia każdego roku w którym realizowane jest zadanie.
2) Wydatki w ramach udzielonej dotacji są kwalifikowane gdy jednocześnie:
a) są poniesione w terminie o którym mowa w pkt 1),
b) są udokumentowane (dowodem poniesienia wydatków jest opłacona faktura lub inny dokument księgowy o równoważnej wartości dowodowej wraz z dowodami zapłaty),
c) zostały faktycznie poniesione przez Oferenta,
d) zostały przewidziane w zatwierdzonym kosztorysie.


Dział III
Warunki realizacji zadania

1. W ramach realizacji zadania Zleceniobiorca będzie zobowiązany do zawarcia umowy zgodnie ze wzorem załącznika nr 3 rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057), która będzie obejmować przyjęcie zgodności kosztu ujętego w kosztorysie, gdy nie nastąpiło jego zwiększenie o więcej niż 10%.
2. Każdy z oferentów, któremu zostanie udzielona dotacja zobowiązany jest do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy zgodnie z ustawą o rachunkowości w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.
3. Dotacja nie może być przeznaczona na:
1) podatek od towarów i usług, jeżeli podmiot ma prawo do jego odliczenia,
2) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
3) pokrycie kosztów utrzymania biura wykraczających poza zakres realizacji zleconego zadania,
4) wydatki poniesione na przygotowanie wniosku,
5) działalność polityczną i religijną,
6) wydatki z tytułu opłat i kar umownych, grzywien, a także koszty procesów sądowych oraz koszty realizacji postanowień wydanych przez sąd,
7) wydatki nieuwzględnione w ofercie oraz w umowie,
8) wydatki powstałe przed lub po dacie obowiązywania umowy,
9) odsetki od zadłużenia,
10) darowizny na rzecz innych osób.
Dział IV
Składanie ofert

1. Wszystkie oferty na konkurs, składane są do Urzędu w formie elektronicznej za pośrednictwem generatora Witkac.pl
2. Każda oferta złożona w generatorze otrzymuje swój numer indentyfikacyjny tzw. sumę kontrolną, zgodną
z wersją elektroniczną.
3. Aby złożyć ofertę do Urzędu należy:
1) zalogować się na stronie www.witkac.pl,
2) napisać ofertę, a następnie przekazać ją przez generator wraz z wymaganymi załącznikami,
3) załączyć do oferty załącznik nr 1 – „potwierdzenie złożenia oferty”, które wymaga podpisu zgodnie ze sposobem reprezentacji w zakresie oświadczenia woli oraz jest przedkładane w formie załącznika do oferty w postaci skanu (złożenie podpisanego potwierdzenia jest traktowane jako złożenie oferty).
4) Oferty złożone bez potwierdzenia nie będą podlegały rozpatrzeniu.
4. Oferty na konkurs należy złożyć w generatorze do dnia 30.06.2023 r. 23:59:59 (zachowując co najmniej 21 dni na składanie ofert).
5. Przez złożenie oferty do Urzędu należy rozumieć złożenie oferty w generatorze wraz z podpisanym potwierdzeniem jej złożenia zgodnie z załącznikiem nr 1.
6. Załączniki do oferty składane są wyłącznie w generatorze w formie skanu.
7. Możliwe jest złożenie oferty w generatorze w siedzibie Urzędu. W takim przypadku, należy uprzednio zgłosić taką potrzebę do osoby udzielającej informacji o konkursie.

Dział V
Tryb, kryteria i termin dokonania wyboru ofert

1. Konkurs zostanie rozstrzygnięty bezzwłocznie, nie później jednak niż w terminie 60 dni od dnia zakończenia naboru ofert.
2. Oceny ofert pod względem merytorycznym dokona Komisja konkursowa.
3. Ocena merytoryczna wyrażona zostanie punktowo w oparciu o następujące kryteria:
1) możliwość realizacji zadania publicznego,
2) kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których będzie realizowane zadanie publiczne,
4) wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i praca społeczna członków organizacji,
5) analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w latach poprzednich przy uwzględnieniu rzetelności i terminowości oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel środków,
6) merytoryczność zadania w tym: planowana liczba  pszczelarzy objętych zadaniem, promocja i sposób poinformowania  pszczelarzy o zadaniu, planowana ilość zakupu karmy z dodatkami prebiotycznymi,
4. Zasady punktacji:
1) kryteria, o których mowa w ust. 3 pkt  1-5 zostaną ocenione w skali punktowej od 0 do 5 pkt
2) uszczegółowienie kryterium ust. 3 pkt 4:
Wkład osobowy i rzeczowy będzie liczony w odniesieniu do wnioskowanej kwoty dotacji
w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku:
• od 0,01 % do 1%- 1 pkt,
• powyżej 1% do 2%- 2 pkt,
• powyżej 2% do 3 %- 3 pkt,
• powyżej 3% do 4 %- 4 pkt,
• powyżej 4% - 5 pkt.

3) kryterium, o którym mowa w pkt  6, zostanie ocenione w skali od 0 do 10 pkt.

5. Zasady oceny ofert:
1) ocenie merytorycznej podlegają oferty, które nie posiadają braków formalnych,
2) oceny merytorycznej ofert dokona Komisja Konkursowa (na ostateczną ocenę Komisji składają się zsumowane oceny indywidualne każdego z jej członków, dokonane według zasad, o których mowa
w ust. 4),
3) oferty kwalifikujące się do przyznania dotacji powinny jednocześnie:
a) uzyskać w ocenie merytorycznej co najmniej 65% maksymalnej liczby punktów,
b) spełnić wymagania formalne,
4) dotacja zostanie przyznana w ramach wysokości środków finansowych przewidzianych w Dziale I ust. 2. Fakt, że oferent spełnia wymagania formalne i w ocenie merytorycznej uzyska 65% maksymalnej liczby punktów nie gwarantuje jednak przyznania dotacji, bowiem kwota środków finansowych może być rozdysponowana pomiędzy oferentów, którzy uzyskają większą liczbę punktów w ocenie merytorycznej.
6. Oferentom biorącym udział w konkursie może być przyznana niższa kwota dotacji niż wnioskowana. Przyznanie niższej kwoty dotacji zobowiązuje oferenta odpowiednio do korekty opisu poszczególnych działań/kosztorysu/harmonogramu realizacji zadania lub do wycofania swojej oferty.
7. W przypadku wyceny procentowego udziału wkładu osobowego lub/i rzeczowego w stosunku do dotacji, wymagane jest jego zachowanie (tj. suma procentowego udziału wkładu osobowego lub rzeczowego, nie może być mniejsza niż deklarowana w ofercie w stosunku do przyznanej dotacji).
8. Konkurs rozstrzygnie Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego, podejmując w drodze uchwały decyzję
o zleceniu realizacji zadania wybranym oferentom. Od decyzji Zarządu nie przysługuje odwołanie.
9. Ogłoszenie o konkursie oraz jego rozstrzygnięcie podane zostanie do publicznej wiadomości:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu na stronie: www.bip.wzp.pl
a) dla ogłoszeń konkursowych: Dotacje/Ogłoszenia konkursowe,
b) dla rozstrzygnięć konkursowych: Dotacje/Rozstrzygnięcia konkursowe,
2) na tablicy ogłoszeń Urzędu mieszczącej się przy ul. Piłsudskiego 40 w Szczecinie,
3) na stronie internetowej: www.wrir.wzp.pl,
4) w systemie generator.

Dział VI
Informacja o zrealizowanych zadaniach tego samego typu w roku ogłaszanego konkursu i w roku poprzednim oraz wysokości dotacji przekazana na realizację zadań

W latach 2021-2022 zrealizowano zadania  pn. „Utrzymanie zdrowotności oraz liczebności rodzin pszczelich na terenie województwa zachodniopomorskiego poprzez zakup karmy z dodatkami prebiotycznymi”. Na realizację powyższych zadań przeznaczano corocznie kwotę w wysokości 300.000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych  00/100).

Dział VII
Sprawozdawczość

1. Zleceniobiorca, z którym zawarta zostanie umowa na realizację zadania, zobowiązany jest do złożenia sprawozdania końcowego merytoryczno – finansowego z realizacji zadania w terminie do 30 dni po zakończeniu realizacji zadania.
2. Sprawozdanie do Urzędu należy złożyć przez generator wraz z potwierdzeniem jego złożenia.
3. Potwierdzenie złożenia sprawozdania wymaga podpisania zgodnie ze sposobem reprezentacji przyjętym
w zakresie oświadczenia woli oferenta w zakresie zobowiązań finansowych.


Dział VIII
Kontrola realizacji zadań

1. Kontrola realizacji zleconego zadania publicznego w siedzibie Zleceniobiorcy jest prowadzona na podstawie imiennego upoważnienia wystawionego przez Marszałka Województwa.
2. Kontrola realizacji zadania publicznego może być prowadzona w trakcie jego realizacji lub po jego zakończeniu.
3. W trakcie prowadzonej kontroli Zleceniodawca ma prawo żądać wyjaśnień, dodatkowych dokumentów potwierdzających sposób realizacji zadania celem prawidłowej oceny realizacji zleconego zadania.
4. Wyniki kontroli udokumentowane zostaną w formie protokołu z którym Zleceniobiorca zostanie zapoznany
z prawem wniesienia wyjaśnień w zakresie ustaleń zawartych w protokole.
5. W przypadku, gdy kontrola wykaże nieprawidłowości zostaną wydane zalecenia pokontrolne zobowiązujące Zleceniobiorcę do ich wykonania w terminie nie dłuższym niż 14 dni od ich otrzymania oraz powiadomienia o tym Zleceniodawcy na piśmie.

Dział IX
Informacja o naborze kandydatów – osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty
o których mowa w art. 3 ust 3 ww. ustawy - do opiniowania ofert w przedmiotowym konkursie

1. Warunkiem zgłoszenia kandydata jest złożenie wniosku stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia.
2. Wniosek powinien być złożony do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego do dnia 21.06.2023 r. (z zachowaniem co najmniej 14 dni na składanie wniosków).
3. Wnioski mogą być składne pocztą elektroniczna (e-puap) lub tradycyjną na adres: Wydział Rolnictwa
i Rybactwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego ul. Piłsudskiego 40, 70-421 Szczecin bądź wysłane e-mailem: rolnictwo@wzp.pl, przy czym wniosek przesłany e-mailem wymaga podpisu elektronicznego.
4. O wpływie wniosków decyduje data wpływu do Urzędu.
5. Decyzję o wyborze kandydatów do opiniowania ofert podejmuje Zarząd w drodze uchwały.
6. Organizacje pozarządowe oraz podmiot o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy zostaną poinformowane na piśmie o decyzji podjętej przez Zarząd.
7. Osobom biorącym udział w pracach komisji nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu do Urzędu.
8. Informacja dotycząca liczby złożonych ofert w roku ubiegłym/poprzednim: dwie oferty.

Dział X
Dodatkowe informacje

Szczegółowych informacji o konkursie udzielają:
1. Mariusz Bandrowski, tel. 91 45 42 711, e-mail: mbandrowski@wzp.pl,
2. Elżbieta Nowak, tel. 91 45 42 710, e-mail: enowak@wzp.pl

 


Załączniki do ogłoszenia stanowią:
Załącznik nr 1 – potwierdzenie złożenia oferty,
Załącznik nr 2 – oświadczenie oferenta,
Załącznik nr 3 - formularz wniosku zgłoszenia kandydata do prac komisji.


 

Facebook